Projektowanie strony www dla branży beauty krok po kroku

Projektowanie strony www dla branży beauty krok po kroku

O czym muszą pamiętać przedsiębiorcy, którzy prowadzą gabinet kosmetyczny, salon fryzjerski, solarium lub spa i planują stworzenie serwisu internetowego? Sprawdź, na co należy zwracać szczególną uwagę przy projektowaniu stron dla branży beauty i czy witryna oparta o gotowy system CMS to dobry pomysł.

Projektowanie stron www - dobry plan to podstawa

Tworzenie każdej witryny należy rozpocząć od opracowania dokładnej koncepcji, obejmującej takie elementy jak:

  • design i estetyka serwisu,
  • responsywność strony,
  • układ podstron i treści,
  • wybór domeny i hostingu,
  • kalkulacja kosztów projektu,
  • sposób realizacji serwisu.

Design strony - funkcjonalność i estetyka

Witryna musi mieć intuicyjną nawigację, pozwalającą użytkownikowi szybko zarezerwować termin wizyty lub zapoznać się z charakterystyką poszczególnych zabiegów. Serwis, oprócz łatwej nawigacji oraz czytelnego menu, powinien zostać wyposażony w odpowiednie narzędzia, takie jak czat czy formularz kontaktowy.

Bardzo ważna jest responsywność strony, czyli dopasowanie witryny do urządzeń mobilnych. Warto pamiętać, że coraz większa liczba osób przegląda sieć wyłącznie na smartfonach lub tabletach, dlatego wersja mobilna serwisu powinna być dobrze zoptymalizowana i oferować wszystkie niezbędne funkcje tradycyjnej witryny.

W branży beauty estetyka ma szczególne znaczenie, dlatego platforma powinna być nie tylko funkcjonalna, ale także elegancka, prosta i przejrzysta. Nie należy przesadzać z liczbą kolorów - lepiej skupić się na dwóch, maksymalnie trzech barwach, dbając o spójność serwisu z identyfikacją wizualną marki.

Treści w serwisie - o czym pamiętać?

Na podstronach warto umieścić podstawowe informacje o firmie, opisy wykonywanych zabiegów oraz ich cennik. To oczywiście minimum - każdą platformę lub CMS można rozbudować np. o blog, który pomaga w budowie eksperckiego wizerunku i sprzyja pozycjonowaniu. Trzeba też zadbać o estetyczne, wyraźne zdjęcia - przy braku własnych, można wykorzystać darmowe banki fotografii dostępne w sieci.

Serwer i domena dla strony z branży beauty

Adres www powinien być powiązany z nazwą firmy. Im będzie krócej i prościej - tym lepiej. Domenę możesz zarejestrować przy zakupie konta hostingowego. Im więcej danych ma znaleźć się na witrynie, tym więcej potrzeba miejsca na serwerze. Roczny koszt utrzymania domeny i hostingu to w najtańszej wersji wydatek ok. 150-200 zł.

Realizacja strony - samemu czy z agencją?

Lepiej stworzyć witrynę samemu, wykorzystując darmowy system zarządzania treścią lub kreator www, czy zlecić usługę wyspecjalizowanej firmie? Przy braku wystarczającej wiedzy i pewności, że portal będzie działał bez zarzutu, łącząc funkcjonalność z ciekawym designem, lepiej zaufać specjalistom. Przedsiębiorcom z branży beauty, chcącym zlecić projektowanie stron w Gdańsku, swoje usługi polecają m.in. renomowane agencje interaktywne, z doświadczeniem w tworzeniu tego rodzaju serwisów.