Błędy w projektowaniu stron, których warto unikać
Często nawet drobne błędy na witrynie potrafią stać się przyczyną utraty klientów. Pierwsze wrażenie może zadecydować o tym, czy użytkownik zostanie na stronie, by dalej ją przeglądać, czy zirytowany zamknie ją i poszuka innej, należącej do konkurencji. Możesz tego uniknąć. Zobacz, jakich pomyłek się wystrzegać.
Podstawa racjonalnego projektowania stron
Każdy fachowiec, który oferuje profesjonalne projektowanie stron w Gdańsku, doskonale zna trendy panujące w sieci i z pewnością potwierdzi, że obecnie najważniejsza jest responsywność. Polega ona na stworzeniu witryny z uwzględnieniem jej prawidłowego wyświetlania również na urządzeniach mobilnych. Największy błąd, jaki można popełnić, to postawienie na budowę witryny wyłącznie z przeznaczeniem do otwierania na komputerze. Jest to jedna z najczęstszych przyczyn odchodzenia klientów do konkurencji.
Brak elementów budujących rozpoznawalność marki
Strona www powinna być traktowana jako wizytówka w sieci, przestrzeń pozwalająca zaprezentować przygotowaną ofertę, ale też narzędzie reklamowe, promujące daną markę. Odpowiednia konstrukcja może pomóc w kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy, a także poprawieniu jej rozpoznawalności na rynku.
Dlatego nie możesz zapominać o umieszczeniu czytelnego, dobrze widocznego logo. Najlepiej jest wstawić je w lewym górnym rogu. Często stosuje się przypięcie, by było ono cały czas dostrzegalne przez użytkownika, nawet kiedy przegląda zawartość. Pamiętaj, by było ono jednocześnie odnośnikiem do zakładki głównej.
Rozwiązania niesprzyjające pozycjonowaniu
Kolejny istotny błąd to nieprzygotowanie witryny do działań SEO. Należy tak projektować strony, by były łatwe do pozycjonowania. Przede wszystkim trzeba unikać skomplikowanej struktury i namnażania olbrzymiej liczby zakładek. Stosuj konstrukcję drzewa i dodaj mapę.
Skomplikowana nawigacja - przeszkoda w skutecznej komunikacji
Musisz dołożyć wszelkich starań, by klienci mogli łatwo posługiwać się poszczególnymi funkcjami. Zadbaj o intuicyjny interfejs. Nie zapomnij o nagłówku (pasek z poszczególnymi opcjami: np. oferta, cennik, kontakt itp.). Dzięki temu użytkownicy w każdej chwili mogą przełączyć się do innej kategorii. Korzystaj z układu menu górnego lub bocznego, nie sięgaj po niesprawdzone rozwiązania, do których internauci nie są przyzwyczajeni.
Unikaj błędów - stwórz stronę, która przyciągnie klientów
Stosuj powyższe zasady, unikaj typowych błędów, a witryna pomoże Ci w podtrzymaniu zainteresowania klientów i zwiększy szansę na poprawę konwersji. Łącz rozwiązania, które ułatwiają użytkownikowi przeglądanie produktów, zadbaj o responsywność i korzystaj z opcji umożliwiających wprowadzenie efektywnego SEO.